Koruna Česká nemá jinou možnost než se připojit k protestům proti současné podobě Rámcových vzdělávacích programů (RVP) kvůli začlenění LGBT ideologie.
Předně je třeba se pozastavit nad tím, že ačkoliv Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ústy ministra Beka přislíbilo, že se bude zabývat připomínkami, kterých bylo přes osm tisíc, a že je zohlední při přepracování dříve zveřejněného RVP – nestalo se tak. Nejenže nereflektovalo připomínky rodičů (kteří jsou zřejmě pro p. ministra až na posledním místě), ale jak je poslední dobou vidět, ani odborné veřejnosti.
Rámcový vzdělávací program (RVP) je klíčovým dokumentem, který určuje směr a obsah vzdělávacího procesu v českých školách. Měl by podporovat rozvoj žáků ve všech oblastech – od vědeckého a logického myšlení po etické hodnoty a občanskou odpovědnost. V otázkách lidských práv, rovnosti a tolerance je nezbytné přistupovat k těmto tématům citlivě a s respektem k pluralitě názorů, což je ostatně to, co by si žáci měli osvojit. Ačkoliv je podpora tolerance potřebná, zahrnutí LGBT ideologie jako oficiální součásti RVP může přinést nežádoucí důsledky, které mohou ovlivnit vzdělávání.
O tom, že RVP tuto ideologii obsahují, není třeba pochybovat, dostatečně o tom svědčí zavedení pojmů jako genderová identita, genderové role v dějinách, genderově podmíněné násilí a dále „správné“ terminologie v souvislosti s genderovou identitou. Je při tom třeba jasně říci, že postuláty této ideologie nejsou ničím jiným než ideologickým pohledem, jenž v žádném případě nepopisuje realitu, ale pohled určité části našich spoluobčanů. Výše uvedené pojmy tak v žádném případě nemají být považovány za axiom a normální stav.
Pokud by se LGBT ideologie stala součástí RVP, může to vést k pocitu, že jiný pohled na sexuální orientaci a obecně řečeno požadavky LGBT aktivistů je nežádoucí nebo nevhodný. Cílem vzdělávání je rozvíjet schopnost žáků kriticky myslet, analyzovat a diskutovat o různých tématech na základě faktů a různých perspektiv. Namísto ideologického přístupu by měl RVP usilovat o to, aby žáci byli vedeni k tomu, jak se orientovat ve složitém světě plném různých názorů.
Primární odpovědnost za výchovu svých dětí, včetně toho, jakým způsobem jim vysvětlí témata týkající se sexuality, vztahů a genderové identity, mají rodiče. Pokud by se LGBT ideologie stala součástí povinného vzdělávacího programu, může jít o potenciálně silný zásah do rodičovských práv, neboť někteří rodiče mohou mít z legitimních důvodů odlišné názory na tyto otázky.
Škola by měla zajisté zajistit určitý minimální standart, aby žáci byli obeznámeni s potřebnými aspekty týkajícími se pohlaví a lidské sexuality, ale vzhledem k citlivosti této problematiky by se dále měla zachovávat zdravá zdrženlivost. Tím spíše při vědomí toho, co již bylo řečeno, že LGBT ideologie není realita, ale pouze názor.
Na závěr je třeba poznamenat, že ideologie, včetně LGBTQ ideologie, se mohou v průběhu času vyvíjet (což se ostatně děje již jen neustálím připojováním dalších písmen k této zkratce). To, co je dnes považováno za progresivní a nezbytné, může být za několik let změněno nebo překonáno novými pohledy. Lze tak očekávat rychlé zastarání tohoto dokumentu.
Z výše uvedených důvodů vybízí Koruna Česká k co nejrychlejšímu přepracování nově představených RVP, a to tak aby byly vyslyšeny námitky rodičů a odborné veřejnosti.