Kalendář akcí
<< Březen 2017 >> 
 Po  Út  St  Čt  Pá  So  Ne 
    1  2  3  4  5
  6  7  8  9101112
1314
  
SVÁTEK SLAVÍ
Dnes : Gabriel
Zítra : Marian
Kontakt

Koruna Česká
monarchistická strana Čech, Moravy a Slezska

Senovážné náměstí 24,
110 00 Praha 1, Česká republika

IČ:44266740

Email: info@korunaceska.cz


Bankovní spojení:

FIO banka: 333311333 / 2010 (provozní účet - členské příspěvky, faktury)

FIO banka: 2700765126 / 2010 (transparentní účet - dary) 

 

Vyhledávání

Úvahy a články

Z METROPOLE - proměny a historie Malostranského náměstí

Zajímavé články odjinud

Dnes byl odvysílán pořad „Z metropole“ věnovaný tématům

-          proměny a historie Malostranského náměstí

-          příběh pomníku maršála Radeckého a jeho možné obnovení na Malostranském náměstí

-          Mariánský sloup na Staroměstském náměstí
 

Opakování pořadu:
ČT1 – sobota 18.10. po půlnoci – 05:30 (to je v neděli ráno),
ČT1 – pondělí 20.10. po půlnoci – 01:25 (to je v úterý ráno),
ČT24 – čtvrtek 23.10. – 23:30

Záznam je možné shlédnout na internetu

http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10116288835-z-metropole/214411058230041

 

Ing.Václav Makrlík - Jak se utvářela současná Evropa a v ní český stát a národ

Názory členů

Jak se utvářela současná Evropa a v ní český stát a národ.

„Minulost neustále potřebujeme k vysvětlování přítomnosti a celek k vysvětlení částí“ Sir Edward Tylor, zakladatel kulturní antropologie

Politická a etnická struktura  zemí dnešní Evropy a v ní českého státu a národa , především pak zemí integrovaných do Evropské unie, nevznikla po druhé světové válce,  nýbrž je výsledkem  tisíc pětset let trvajícího vývoje naší části světa po pádu západořímské říše. Ponořme se tedy do „ šera dávných věků“ a připomeňme si historická fakta i mýty.

Češi nebo Bohemané ?

 

Celý článek...

 

Úvaha předsedy Koruny České ke svátku svatého knížete Václava

Úvahy a články

Před lety sice naši zákonodárci zavedli svátek svatého Václava, který je tedy dnem pracovního klidu, ale oficiálně jej nazvali dnem české státnosti a tak je uveden i v kalendáři. To samo o sobě vůbec není špatné - naopak: Dějiny našeho státu přece nezačínají rokem 1918, jak je, žel, často tvrzeno, ale nejméně o tisíc let dříve a výše uvedený oficiální název tento nesporný fakt zřetelně vyjadřuje a podtrhuje. Nemohu se nicméně zbavit dojmu, že polistopadové zákonodárce k této formulaci vedla i jakási forma "politické korektnosti", i když tato hloupost tehdy ještě nevládla tak všeobecně: svátek sice uznáme, ale, abychom nevypadali příliš "klerikálně", nazveme jej jinak. Pokud se můj dojem blíží pravdě, pak se jedná jen o další z řady důkazů, že vztah značné části veřejnosti ke sv. Václavu je dvojznačný. Ano, je to náš svatý kníže, zemský patron, ale….. Tuto dvojznačnost prokázal více než výmluvně také ing. Miloš Zeman:"Je třeba si uvědomit, že na rozdíl od svého bratra Boleslava a koneckonců i na rozdíl od ostatních Přemyslovců dospěl Václav k názoru, že ohnutá páteř je tím nejlepším způsobem, jak se vyrovnat s velkým sousedem" - neváhal říci v roce 2000 při projednávání novely zákona o státních svátcích. Na druhou stranu, po svém zvolení prezidentem se rovněž tak neváhal sv. Václavem zaštiťovat, jeho ostatkům se poklonit a snad dokonce se před nimi, ač je dle vlastního vyjádření "tolerantním ateistou", pomodlit. A není sám: politici, kteří jsou na hony vzdáleni ideálu sv. Václava nejen svou životní a politickou praxí, ale mnohdy dokonce i ideově, si neváhají, obzvláště pochopitelně tehdy, když se v časové blízkosti svátku ocitají volby a volební kampaň, rezervovat přední řady a nejlepší místa ve Staré Boleslavi a dokonce někteří neváhají ani zasahovat do průběhu bohoslužeb a pronášet během Národní pouti ke svatému Václavu svá politická "moudra".
 

Celý článek...

 

Václav a Boleslav – spor o koncepci

Názory členů

 

Jan Drnek

Knížecí bratři Václav a Boleslav jsou někdy vnímáni jako český Ábel a Kain. Tato alegorie ale pochopitelně kulhá na obě nohy. Především Kain zabil Ábela ze žárlivosti pro Boží přízeň. Boleslav Václava vůbec osobně nezabil, ale pokusil se o to, a to pro světskou moc. Ábel a Kain jsou základem sporu uvnitř lidské povahy. Svár Boleslava a Václava stojí v samotném základu české státnosti a v různých podobách se táhne celými dějinami českého státu. Jako by oba byli ztělesněním dvou podob české duše a rubu i líce české otázky.

Celý článek...

 

Vítězslav Dittrich - připomínka 21.8.1968

Názory členů

Letos uplynulo pětačtyřicet let od noci, kdy vojska Sovětského svazu, Východního Německa, Maďarska, Bulharska a Polska vtrhla do tehdejší Československé socialistické republiky. Stalo se tak navzdory ujištění, které sovětští vůdci dali tehdejšímu československému komunistickému vedení, že jeho reformy jsou vnitřní záležitostí, do které východní blok nebude zasahovat.
Můžeme jen hádat, jakým směrem by se Alexandr Dubček a jeho reformní komunisté bez vpádu spřátelených vojsk ubírali. Zda by dotáhli do konce svůj projekt socialismu s lidskou tváří, nebo zda by nakonec sami museli demokratizační hnutí potlačit, protože by ohrožovalo výsostné postavení komunistické strany v politickém systému Československé socialistické republiky.
Já osobně se kloním k té druhé možnosti. Dubček a jeho tým byli komunisté, a v přirozenosti komunistické ideologie je princip diktatury. Pásy tanků vojsk Varšavské smlouvy rachotící po dlažbě ulic českých a slovenských měst je zbavily nutnosti rozehnat davy požadující svobodu a demokracii. Můj nebožtík dědeček, vyvlastněný živnostník měl podle rodinné tradice 21. srpna 1968 říci mému otci, který chtěl jít stavět v Pardubicích barikády: „Vykašli se na odboj a jdi pro jistotu koupit nějaké konzervy a sušenky. Tohle si vyřídí komouši mezi sebou.“
K smutné bilanci necelého století Československé a České republiky mimo jiné patří skutečnost, že byla více než osmadvacet let okupovaná – přes šest let vojsky hitlerovského Německa a dalších dvaadvacet let u nás dočasně pobývaly sovětské divize.

Vítězslav Dittrich



 

Ondřej Neff - Koho vlastně zrušit

Zajímavé články odjinud

Herec Tomáš Hanák se nechal slyšet, že by bylo dobře zrušit český národ a nechat jen Jágra jako symbolického zástupce národa kdysi existujícího. Hned mě napadlo, zdali by nebylo schůdnější zrušit Tomáše Hanáka a nechat český národ na pokoji. Nicméně jsem věc nepustil z hlavy a dále o ní přemýšlel. Navrhuje absolutní změnu systému a vyznal se ze sympatie k monarchiím. Líbí se mu v Holandsku a v Británii a rád by tedy viděl korunovanou hlavu u nás, jenom neví, kdo by to měl být.

Taky nevím, kdo by to měl být. A shodně s ním mám slabost pro monarchie a také si myslím, že královský dvůr je lepší a efektivnější národní reprezentace než fotbalová jedenáctka. V klenbě národní stavby je taková národní královská rodina něco jako svorník. Drží stavbu pohromadě. Kdybychom tak měli našeho národního panovníka! Třeba by se podařilo z nějaké přemyslovské tkáně vyklonovat následníka trůnu. Třeba se najdou láptě Přemysla Oráče, ty někdo ukradl a možná jsou někde schované a v nich by mohl být pozůstatek DNA našeho praotce. Takový národní panovník by pak měl být uveden zpátky na Vyšehrad, aby se necítil cize.

Jak je to tedy s národními panovnickými rody v Evropě? Zde je monarchií dvanáct, když budeme počítat Andorru, Monako, Vatikán, Lucembursko a Lichtenštejnsko. Těch pořádných monarchií, s územím jak se patří velkým, je sedm, Belgie, Dánsko, Nizozemsko, Norsko, Španělsko, Švédsko a Británie. Bylo by pěkné se k nim přiřadit. Po převratu k tomu měli blízko Rumuni. Jejich dvaadevadesátiletý král Michal I. se vrátil do vlasti a usadil se na rodinném sídle, které se pěkně jmenuje - Peleš. Rumunští monarchisté to mají lepší než ti naši - král tu je, byť stařičký, stačí jen ukázat prstem. Jak bychom se zachovali my, kdybychom měli, dejme tomu v Českém Krumlově, potenciálního českého panovníka?

Celý článek...

 
Více článků...
<< Začátek < Předchozí 1 2 3 4 5 6 Další > Konec >>
Strana 2 z 6